غنی: به زودی پروژۀ برق آفتابی ۱۵ میگاوات در ولایت کندهار افتتاح می گردد

14 ثور 1398

Ghani

محمد‌اشرف غنی رئیس‌جمهوری اسلامی افغانستان قبل از ظهر امروز با نمایندگان ولایات کندهار، هلمند، زابل و ارزگان در قصر چنار ارگ دیدار کرد.

در آغاز این دیدار، تورن نیک محمد جرئت به نمایندگی از ولایت کندهار، عطا محمد حق‌بیان به نمایندگی زابل، امیر محمد بارکزی به نمایندگی ارزگان و داکتر عزیزی به نمایندگی از لوی کندهار صحبت کردند و برگزاری موفقانه لویه جرگه مشورتی صلح را به رئیس جمهور و مردم افغانستان تبریک گفتند.

آنان خواست ها و پیشنهادات شان را در عرصه های تامین امنیت لوی کندهار، اعمار بندها، سرک ها و پل ها، آغاز کار عملی قلعۀ میرویس نیکه، ارتقای ولایت زابل به درجه دوم، ایجاد ولسوالی سیوری و گمرک این ولایت، جذب کادرهای جوان در ادارات دولتی، اعمار مکاتب به ویژه مکاتب نسوان در لوی کندهار، اعطای سه هزار بست به برای معلمین ولایت هلمند و توجه به زراعت، با رئیس جمهور شریک ساخت.

رئیس جمهور غنی پس از استماع صحبت های آنان، از اشتراک فعال نمایندگان لوی کندهار در جرگه مشورتی صلح قدردانی کرده، گفت که شما در ماه مبارک رمضان شاهد افتتاح پروژۀ برق آفتابی ۱۵ میگاوات در ولایت کندهار خواهید بود.

رئیس جمهور به وزارت معارف هدایت داد که در رابطه به تخصیص بست ها برای معلمین هلمند اقدام کند. وی افزود که در شش ماه آینده، اعمار مکاتب در لوی کندهار را اولویت خواهیم داد.

رئیس جمهور محمد اشرف غنی به مسئولین مربوطه در زمینۀ ارتقای ولایت زابل به درجه دوم و ایجاد ولسوالی سیوری و گمرک آن ولایت، هدایت داد.

رئیس جمهور افزود که پلان ویژه مانند کابل برای شهر کندهار نیز در نظر گرفته شده است و ضمن آغاز کار عملی قلعۀ میرویس نیکه، مقبره های غازی عبدالله خان اچکزی، غازی سردار محمد ایوب خان، غازی محمد اکبرخان، ملالی قهرمان، زرغونه انا و نازو انا نیز بازسازی می شوند.

رئیس جمهور غنی در اخیر صحبت هایش گفت که موضوعات بنیادی در زراعت، معیاری‌ساختن آن و بازاریابی است و همانگونه که انار کندهار به بازارهای بین المللی رسید، تلاش می کنیم تا بادام زابل نیز به بازارهای بین المللی راه یابد.

ما را در صفحات اجتماعی دنبال کنید