وزرات داخله افغانستان: نام‌های 'مافیای' مخل امنیت را منتشر می‌کنیم

18 جدی 1397

afghanistan goverment logo

سید حسیب الله انوری

وزرات داخله/کشور افغانستان اعلام کرد که به‌زودی فهرست نام‌های "زورمندان نیمه‌دولتی و سیاسی" را که با استفاده از امکانات دولتی به گونه مستقیم و یا غیر مستقیم در اخلال امنیت و نظم عمومی دخالت دارند، منتشر خواهد کرد. وزارت داخله افغانستان این افراد را "مافیا" خوانده است.

وزارت داخله افغانستان گفته که از آن‌ها خواسته خواهد شد "تا حساب خود را با وزارت امورداخله صاف (تصفیه) بسازند" در غیر آن، این افراد و خانواده‌های شان را ممنوع‌الخروج خواهد کرد و حساب‌های بانکی‌ شان هم مسدود خواهد شد.

این در حالی است که روز گذشته (یکشنبه، ۱۶جدی/دی) این وزارت نام‌های افرادی را که به "قتل، دزدی، آدم‌ربایی و مختل کردن نظم شهرکابل متهم‌ هستند" منتشر کرد.

در فهرستی که روز گذشته منتشر شد، نام ۲۲۲ نفر و با مشخصاتی از جمله نام پدر، محل اصلی سکونت و نوع فعالیت آنان آمده است. محل فعالیت آنان نیز کابل، پایتخت افغانستان ذکر شده است.

این وزارت از شهروندان کابل خواسته تا در افشای هویت و محل زندگی این افراد با پلیس همکاری کنند.

این اداره همچنین به کسانی که در این زمینه همکاری کنند وعده داده تا آنها را "مورد تشویق مادی و معنوی" قرار دهد.

وزرات داخله امروز اعلام کرد که بعد از انتشار فهرست افراد تحت پیگرد، پلیس به کمک مردم توانسته هشت نفر از آنان را بازداشت کند.

نصرت رحیمی، معاون سخنگوی وزارت داخله افغانستان به بی‌بی‌سی گفت که بعد از انتشار فهرست افراد تحت پیگرد، همکاری مردم با پلیس افزایش یافته است.

این وزارت افزوده که دو فرد دیگر که اسم‌ شان در این فهرست هست، خود را تسلیم پلیس کرده‌اند.

ما را در صفحات اجتماعی دنبال کنید