سی و سه تن از اعضای داعش از سوی طالبان کشته شدند

19 عقرب 1400

خلیل همراز، مسئول مطبوعاتی استخبارات طالبان امروز چهارشنبه (۱۹ عقرب) از کشته شدن ۳۳ تن از اعضای داعش خبر داده و می گوید که این داعشی ها در نتیجه عملیات نیروهای این گروه در نقاط مختلف افغانستان از بین رفته اند.

به گفته او در جریان این عملیات ها ۲۱ مرکز داعش را تخریب و در حدود ۶۰۰ عضو داعش را بازداشت کرده اند.

همراز می افزاید که بازداشت شدگان اعضای مهم داعش از جمله تبلیغ کنندگان، تمویل کنندگان مالی و افراد عملیاتی شان است. به گفته وی این عملیات ها در ولایات کابل، ننگرهار، پروان، بلخ و هرات راه اندازی شده بود.

مسئول مطبوعاتی استخبارات طالبان، مسئولیت نگهداری و تربیت اعضای داعش را به دوش حکومت پیشین انداخته و رقم اعضای داعش را حدوداً یک هزار و هشصت نفر اعلام کرد.

از جانب هم، ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان و معین نشرات وزارت اطلاعات و فرهنگ می گوید: «داعش در افغانستان یک پدیده خارجی نیست و افراد این گروه در داخل خاک افغانستان فعالیت دارند، از اتباع افغانستان هستند».

به گفته مجاهد، داعش در افغانستان تحت کنترول آن ها است و طالبان اجازه نمی دهند تا داعش کشورهای جهان را از خاک افغانستان تهدید کند.

سخنگوی طالبان تاکید می ورزد که داعش در بین مردم افغانستان جایگاه ندارد و کسی از افکار تکفیری داعش حمایت نمی کند.

او داعش را مخاطب قرار داده می گوید: «جنگ در حال حاضر معنا ندارد، چون اشغال در افغانستان تمام شده و حکومت اسلامی هم استقرار یافته است». 

ما را در صفحات اجتماعی دنبال کنید