شورای وزیران طالبان تصمیم بر اخراج افراد نامطلوب گرفته اند

19 میزان 1400

این تصمیم کابینه طالبان یک روز پس از اولین گفتگوهای به گفته مقامات آمریکایی ''صادقانه و حرفه ای'' در دوحه میان مقام‌های ارشد طالبان و آمریکا اعلام شده است.

عمران خان، نخست وزیر پاکستان، نیز گفته است که "اگر دنیا طالبان را از خود براند، تصور می‌کنم که تندروها، ممکن است طالبان را به بیست سال پیش برگردانند."

جامعه جهانی در مورد افراد و جناح‌های تندرو که مقام‌های مهمی در کابینه طالبان بدست آورده اند، اظهار نگرانی می‌کنند. بیش از یک ماه از اعلام کابینه طالبان به ریاست محمدحسن آخوند، به عنوان سرپرست نخست وزیری گذشته است و تاکنون هیچ کشوری دولت طالبان را به رسمیت نشناخته است.

در اعلامیه‌ای که ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان نشر کرد، آمده که "شورای وزیران امارت اسلامی صبح امروز از ساعت ۸ صبح تا ۲ بعد از ظهر در کاخ ریاست جمهوری تشکیل جلسه داد و مسائل مختلف سراسر کشور را مورد بحث و بررسی قرار داد."

یکی از سخنگویان طالبان به بی‌بی‌سی فارسی گفته که منظور از افراد نامطلوب کسانی است که "پیشینه نامعلوم" دارند یا عملکردشان "مشکوک" است، و شیوه کارشان در مغایرت با طالبان است و فرمانبردار اوامر صادره نیستند.

او افزود که آنهایی که با واسطه دیگران در صفوف ما وارد شده اند. به گفته او این افراد "از تمام بدنه امارت اسلامی"، "تصفیه" صورت می‌گیرد، و این روند شروع شده است.

ما را در صفحات اجتماعی دنبال کنید