اژه‌ای در مراسم تحلیف: جلوگیری از تجسس و ورود به حریم خصوصی برنامه قوه قضایی است

14 سرطان 1400

امروز طی مراسمی غلامحسین محسنی‌اژه‌ای رسما بعنوان رئیس جدید قوه قضائیه ایران شروع به کار کرد. محمد محمدی گلپایگانی، رئیس دفتر رهبر ایران، ابراهیم رئیسی رئیس پیشین قوه قضائیه و رئیس جمهور منتخب و محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس ایران در مراسمی در همین خصوص حضور داشتند. حسن روحانی، رئیس جمهور در این برنامه حضور نداشت اما اسحاق جهانگیری، معاون اول آقای روحانی در این مراسم شرکت کرده بود.


رئیس جدید قوه قضایی ایران گفت: "از آزادی‌های مشروع بیش از پیش دفاع خواهیم کرد" و افزود که "جلوگیری از تجسس و ورود به حریم خصوصی از برنامه‌های قوه قضائیه است."


آقای محسنی‌اژه‌ای، در سخنانی گفت که از "از نقد منصفانه و علمی همه رسانه‌ها، صاحبان تریبون و کسانی که صاحب نظر هستند استقبال می‌کنم و تقاضا دارم که ما را کمک کنند."


صحبت‌های آقای اژه‌ای در حالی بیان می‌شود که وی در زمان قضاوت و مناصب مختلف در قوه‌قضائیه ایران شدیدترین احکام و اظهارنظرها را علیه مخالفین و منتقدان داشت و در دادگاه ویژه روحانیت شدیدترین احکام برای روحانیون منتقد حکومت به ویژه نزدیکان به آیت‌الله منتظری صادر شده بود


آقای اژه‌ای در ادامه سخنان خود گفت که "باید از قوه قضاییه صیانت کامل صورت گیرد چرا که اگر کوچکترین لکه ای در این قوه وجود داشته باشد بلافاصله دیده می‌شود".


رئیس مجلس ایران نیز در اظهاراتی در این مراسم تحلیف گفت که "مکلف هستیم تا اثبات کارآمدی دین در اداره جامعه را نشان دهیم".


او گفت: "مردم دیگر بهانه‌ای از ما را نمی‌پذیرند و وظیفه‌ای سنگین روی دوش تمامی ما وجود دارد. همه ما ملزم به پاسخگویی در برابر مردم خداوند و مقام معظم رهبری هستیم".


ابراهیم رئیسی، رئیس پیشین قوه قضائیه ایران هم در این برنامه گفت که "امیدوارم با همکاری و هماهنگی بیشتر قوای سه گانه، روند پیشرفت کشور شتاب گیرد".


آقای رئیسی، محسنی‌اژه‌ای را فردی معرفی کرد که "دارای روحیه انقلابی" است و "همواره بر مبانی و اصول انقلابی پایبند هستند".


محمد محمدی گلپایگانی، رئیس دفتر رهبر ایران در این مراسم گفت که "صحبت در مورد آقای محسنی اژه‌ای زیره به کرمان بردن است" و خاطره‌ای را در خصوص وی بیان کرد که "در دفتر مقام معظم رهبری بودیم فردی تخلف داشت و اژه ای چون ملاحظه کاری ندارد پس از خروج آن فرد گفت اگر شما نبودید در گوش این فرد می‌زدم".


آقای گلپایگانی انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ را "ایام‌الله" خواند که مردم "با همه سختی هایی که داشتند به ندای ملکوتی مقام رهبری پاسخ مثبت دادند".


به گفته وی "برخی انتظار داشتند پس از انتخابات حوادثی پیش بیاید اما آب از آب تکان نخورد" و "حتی دشمنان حیرت کردند که مردم چنین به نظام و‌ رهبر پایبند هستند".


محمدجعفر منتظری، دادستان کل ایران نیز گفت: "امیدواریم در دوران جدید، تعامل و همکاری سه قوه، زندگی را برای مردم شیرین‌تر و گام‌های موثری برای رفع مشکلات مردم برداشته شود".


وی از رهبر ایران تشکر کرد که رئیس جدید قوه قضائیه را از درون این قوه انتخاب کرده است.


در پی پیروزی ابراهیم رئیسی، رئیس پیشین قوه قضائیه ایران در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰، رهبر ایران هفته گذشته غلامحسن محسنی‌اژه‌ای را به ریاست دستگاه قضایی منصوب کرد و آقای رئیسی در مردادماه امسال دولت جدید را تشکیل خواهد داد.


غلامحسین محسنی اژه‌ای مشهور به محسنی اژه‌ای، از طلاب مدرسه حقانی است که مدت کوتاهی پس از پیروزی انقلاب ۱۳۵۷ وارد فعالیت‌های قضایی و امنیتی شد و همه عمر کاری خود را در این سمت‌ها مشغول بود.


او در سال ۱۳۳۵ در روستای اژیه در استان اصفهان متولد شد و نام خانوادگی‌اش هم محسنی اژیه است اما به مرور به محسنی اژه‌ای مشهور شده است.

ما را در صفحات اجتماعی دنبال کنید