عبدالله: مردم و جمهوری اسلامی یک طرف و طالبان طرف دیگر قضیه اند

7 سرطان 1400

عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحهٔ ملی افغانستان می‌گوید که گروه طالبان در مقابل مردم و جمهوری اسلامی قرار دارند.

آقای عبدالله که برای سفر دوروزه به واشنگتن آمده بود، در مصاحبهٔ با صدای امریکا گفت: "اگر طالبان خواسته باشند که برنامهٔ نظامی را پیش ببرند و فقط یک انتخاب نظامی در پیشرو داشته باشند، خدا نخواسته درد و تکلیف مردم افغانستان ادامه پیدا می‌کند."

رییس شورای عالی مصالحهٔ ملی افغانستان گفت که اگر گروه طالبان این راه را در پیش بگیرند، برای او این یک اقدام مایوس کننده خواهد بود.

آقای عبدالله گفت که فرزندان مردم افغانستان که در صفوف نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان حضور دارند از دست‌‌ آورد های کسب شده دفاع خواهند کرد.

عبدالله عبدالله افزود که با خروج نیروهای بین المللی، شاید برخی از ساحات میان نیروهای امنیتی و گروه طالبان دست به دست شود‌، اما این گروه قطعاً از طریق زور پیروز یا بر افغانستان حاکم نخواهند شد.

او در اشاره به زمان حاکمیت طالبان گفت که این گروه زمانی ۹۰ در صد خاک افغانستان را در کنترول داشت، اما نتوانستند مشکل این کشور را حل کنند و اگر هنوز هم راه جنگ را انتخاب کنند، به نتیجهٔ دست نخواهند یافت که در تلاش کسب آن اند.

آقای عبدالله گفت که حکومت امریکا در فصل جدید روابط با افغانستان،‌ حمایت‌اش را از نیروهای امنیتی و دفاعی و از مردم افغانستان اعلام کرده و این کمک‌ها ادامه خواهد داشت.

مصاحبهٔ کامل عبدالله عبدالله با سیر ضیا ساعاتی پر در اینجا نشر می‌شود.

ما را در صفحات اجتماعی دنبال کنید