شیوع موج جدید کرونا در استرالیا

7 سرطان 1400

شیوع گونه دلتا ویروس کووید ۱۹ در شهر سیدنی با ۱۲۸ مورد، نشانه‌ای از آغاز یک موج جدید شیوع این بیماری در استرالیا برآورده شده است.

تعدادی مبتلا به کرونای دلتا هم در مناطق شمالی و کوئینزلند و استرالیای غربی شناسایی شده است.

این برای اولین بار در ماههای اخیر است که تعداد مبتلایان در مناطق مختلف استرالیا افزایش می‌یابد.

قرار است امروز در یک نشست اضطراری مقامات محلی و ایالتی با اسکات موریسون، نخست وزیر استرالیا دیدار کنند.

جاش فریدنبرگ، مسئول خزانه‌داری استرالیا گفته است که ما "در یک موقعیت زمانی حساس" در مبارزه با کووید قرار داریم، زیرا ایالت‌های مختلف مرزها را بسته‌اند و محدودیت‌های جدیدی را برای جلوگیری از گسترش بیشتر ویروس اعمال کرده‌اند.

آقای فریدنبرگ روز دوشنبه به بخش خبر ای‌بی‌سی گفت: "من فکر می‌کنم با شیوع گونه مسری‌تر دلتا ما در حال ورود به مرحله جدیدی از این بیماری همه‌گیر هستیم".

گسترش شیوع کووید موجب شده تا شهرهای سیدنی، داروین و چهار ایالت استرالیا محدودیت‌های جدید و قرنطینه و تعطیلی را در دستور کار خود قرار دهند.

وضعیت در سیدنی نگران کننده است زیرا این شهر حدود ۵ میلیون نفر جمعیت دارد و از ساکنان خواسته شده تا خانه‌های خود را ترک نکنند.

روز یکشنبه دولت محلی در نیوساوت‌ولز با گسترش محدودیت‌ها تمام شهر و حومه شهر سیدنی، کوه‌های آبی و سنترال کست و ولونگونگ را تحت قرنطینه قرار داد.

بسیاری از کسب و کارها و مغازه‌ها مجبور به تعطیل شدن در شرایط جدید شده‌اند.

گلدیس برجیکلیان، مقام ارشد نیوساوت‌ولز گفت که تعداد مبتلایان شناسایی شده در روز دوشنبه ۱۸ مورد بوده که به نسبت ۳۰ مبتلا در روز جمعه کاهش را نشان می‌دهد و حدود ۵۹ هزار نفر در شبانه‌روز گذشته در این ایالت تست ابتلا به کرونا داده‌اند.

خانم برجیکلیان گفت که: "ما باید آمادگی کامل برای افزایش احتمالی مبتلایان داشته باشیم و ما مشاهده می‌کنیم که موارد ابتلا ۱۰۰ درصد در میان اهالی خانواده‌هاست".

در حالی که منشاء دو مورد از ابتلاها به نوع دلتا در غرب استرالیا به سیدنی باز می‌گردد، اما مبتلایان در کوئینزلند و سرزمین شمالی علی‌رغم اتمام قرنطینه در هتل، به نوع دلتا بیمار شده‌اند.

بخش شمالی استرالیا نیز روز یکشنبه ۴ مورد ابتلا را ثبت کرد که موجب شد تا قرطینه دو روزه در پایتخت و دو شهر این منطقه اعلام شود.

گسترش شیوع ویروس کرونا موجب شده که برخی محدودیت‌ها در مرزهای محلی و بین‌المللی استرالیا لحاظ شود.

نیوزیلند اعلام کرده که مقررات سفر بدون قرنطینه از استرالیا را لغو خواهد کرد.

استرالیا از ابتدای همه‌گیری ویروس کرونا توانسته به بستن مرزها و قرنطینه‌های شدید و انجام میزان تست‌های گسترده، جلوی بالا رفتن آمار مبتلایان در این کشور را بگیرد.

تاکنون در سال جاری میلادی هیچ فردی بر اثر ابتلا به کووید ۱۹ در استرالیا جان خود را از دست نداده اما در آمار کلی از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۹۱۰ نفر در این کشور فوت شده و بیش از ۳۰ نفر نیز مبتلا شده بودند.

با این حال، گونه‌های جدیدتر و مسری‌تر ویروس کرونا باعث شده تا راهکارهای قبلی مقابله را کرونا شکست خورده تلقی شود و در چند منطقه شاهد شیوع کووید ۱۹ باشیم به گونه‌ای که مسئول سیستم بهداشت عمومی استرالیا گفته است که نوع جدید ویروس "دشمن بسیار مهیبی" است.

براد هزارد گفته است که "مهم نیست که ما برای مقابله چه اقداماتی را انجام دهیم، به نظر می‌رسد گونه جدید ویروس نحوه ضد حمله را درک می کند".

 

ما را در صفحات اجتماعی دنبال کنید