خليلزاد : سفر کابل پر از دستاورد بود

9 اسد 1398

Khalilzad

همزمان با آغاز دور جدید سفر زلمی خلیلزاد به دوحه، حکومت افغانستان اعلام کرده که ترکیب هیات مذاکره‌کنندۀ حکومت با طالبان نهایی شده است.

در اعلامیه‌ای که از سوی وزارت دولت افغانستان در امور صلح منتشر شده، آمده است که در ترکیب این هیات ۱۵ نفره "تنوع سیاسی، اجتماعی و قومی در نظر گرفته شده تا بتواند از سوی جمهوری اسلامی، با در نظر داشت ارزش‌ها و دستاوردهای مردم افغانستان مذاکره کند."

اخیرا حکومت افغانستان اعلام کرد که قرار است مذاکرات مستقیم با نمایندگان طالبان "ظرف دو هفته" آغاز شود. با این حال، گروه طالبان گفته که با این هیات به عنوان "نمایندگان حکومت افغانستان" دیدار نخواهند کرد.

هم‌زمان با این، زلمی خلیلزاد، فرستاده ویژه امریکا برای صلح افغانستان از تشکیل این هیات استقبال کرده و تاکید کرده است که روی "اقدامات بعدی" نیز با دولت افغانستان به توافق رسیده اند.

آقای خلیلزاد که آغاز سفر جدید خود به دوحه برای گفتگو با طالبان را در صفحه تویتر خود اعلام کرده، گفته است که اگر همه‌چیز براساس برنامه به پیش برود، توافق با طالبان نهایی خواهد شد.

او نوشته است: "اگر در دوحه، طالبان سهم خود را ایفا کنند، ما هم سهم خود را ایفا کرده و توافقنامه‌ای را که تا حالا رویش کار می‌کردیم، نهایی خواهیم کرد."

این تحولات در حالی صورت می‌گیرد که کمتر از دو ماه به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری افغانستان باقی مانده است.

پیش از این، مایک پمپیو، وزیر خارجه امریکا گفته بود که انتظار می‌رود توافق صلح با طالبان، قبل از انتخابات ریاست جمهوری نهایی شود.

ما را در صفحات اجتماعی دنبال کنید