در حمله بر دفتر امر الله صالح ٧٠ تن کشته و زخمى شدند

7 اسد 1398

امر الله صالح

وزارت داخله افغانستان اعلام کرده است که در حمله مهاجمان بر دفتر روند سبز به رهبری امرالله صالح در کابل، ۲۰ تن کشته شده و ۵۰ تن دیگر زخمی شده اند.

حوالی ساعت ۴:۴۰ دقیقه‌‌ای عصر دیروز (یکشنبه) نخست یک مهاجم موتر پر از مواد انفجاری را در مقابل دفتر روند سبز افغانستان در مربوطات حوزه‌ چهارم امنیتی شهر کابل منفجر کرده و سپس مهاجمان وارد ساختمان این روند شدند.

نصرت رحیمی، سخنگوی وزارت داخله افغانستان روز دوشنبه ۲۹ جولای (۷ اسد) صدای امریکا گفت چهار نظامی و ۱۶ غیرنظامی شامل کشته‌شدگان این رویداد هستند.

سخنگوی وزارت داخله افزود که در میان مجروحین این رویداد هفت نیروی امنیتی افغان و ۴۳ غیرنظامی شامل اند.

یک منبع امنیتی به صدای امریکا گفت که تمامی نظامیان که در این رویداد کشته و زخمی شده اند، نگهبانان امرالله صالح، رییس روند سبز افغانستانو معاون نخست تکت انتخاباتی دولت ساز بوده اند.

وزارت داخله افغانستان تاکید کرد که سه مهاجم، حدود شش ساعت با نظامیان افغان به درگیری پرداخته و حوالی ساعت ده شب تمامی مهاجمان از پا درآمدند.

نصرت رحیمی همچنان افزود که در جریان درگیری نزدیک به ۱۵۰ غیرنظامی که در محل رویداد گیرمانده بودند توسط نیروهای قطعات ویژه پولیس نجات داده شده‌ اند.

محمد اشرف غنی، عبدالله عبدالله، زلمی خلیلزاد، دفتر سازمان ملل یا (یوناما) در کابل، حامد کرزی و شماری کشورهای خارجی به شمول هند و پاکستان این حمله را محکوم کرده اند.

زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه ایالات متحده در امور مصالحه افغانستان که در کابل به سر می‌برد این حمله را یک رویداد تروریستی عنوان کرده و خواستار به محاکمه کشاندن طراحان این رویداد شده است.

ما را در صفحات اجتماعی دنبال کنید