رئیس جمهور از نیروهای امنیتی و دفاعی بخاطر اینکه بیرق ملی را بلند و در اهتزاز نگهداشته اند، تشکر کرد

7 اسد 1398

Ghani

محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان صبح امروز در مراسمی که به مناسبت روز بیرق ملی در ارگ برگزار گردیده بود، اشتراک و سخنرانی نمود.

در این مراسم که از سوی شماری از جوانان ترتیب شده بود، ابتدا عبدالرشید ایوبی مشاور ارشد رئیس جمهور صحبت کرد و ضمن تشکر از رئیس جمهور بخاطر نامگذاری ۷ اسد به عنوانروز بیرق ملی، گفت که بیرق ملی که عزت و افتخار افغانستان است، عصر امروز از چهارراهی دهمزنگ تا قصر دارالامان طی مراسم شاندار انتقال می گردد.

سپس رئیس جمهور غنی صحبت کرد و از ابتکار جوانان تشکر کرده، گفت که بیرق از زمان یما پادشاه افسانوی افغانستان آغاز شده و در زمانه های مختلف به نام های جهنده،علم شریف و سایر نام ها از آن یاد گردیده است.

رئیس جمهور با اشاره به سه رنگ بیرق کشور، گفت که رنگ سیاه سمبول روزهای تاریک است که تلاش های ناروا در راستای از بین بردن هویت افغانستان صورت گرفت، رنگ سرخ آن سمبول خون بوده و به معنایش این است که ما  وطن خود را به خون خویش کمایی کرده ایم و هدیه کسی نیست.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد که رنگ سرخ بیرق نشانۀ اعزاز خون شهدای ما می باشد و به هیچ کسی اجازه تکرار روزهای سیاه را نمی دهیم و رنگ سبز بیرق ما سمبول سرسبزی و شادابی و باورمندی به آینده است.

محمد اشرف غنی از نیروهای امنیتی و دفاعی بخاطر اینکه بیرق ملی را بلند و در اهتزار نگهداشته اند، تشکر کرد و افزود که یکبار دیگر به افتخار بیرق ملی کشور عهد خود را به قانون اساسی، ارزش های اسلامی و وحدت ملی با اراده محکم، تجدید کنیم.

 

رئیس جمهور با تاکید کرد: با حمایت مردم خویش از وطن با عزم قوی حفاظت می کنیم، زیرا زمانی که عزم وجود داشته باشد، هر چیز ممکن است و بازسازی قصر دارالامان نشانۀ این عزم قوی ما می باشد.

ما را در صفحات اجتماعی دنبال کنید