عمران خان خواستار اشتراک طالبان در انتخابات افغانستان شد

1 اسد 1398

ترمب

عمران خان، صدراعظم پاکستان گفته است که انتخابات ریاست جمهوری افغانستان باید "همه‌شمول بوده و طالبان نیز در آن اشتراک داشته باشند."

 

آقای خان که در جریان سفرش به واشنگتن، در انستتیوت صلح امریکا سخنرانی می‌کرد گفت که در بازگشت به پاکستان، در نظر دارد با نمایندگان طالبان دیدار کرده و آن‌ها را به گفتگوی مستقیم با دولت افغانستان تشویق کند.

 

او گفت: "طالبان می‌خواستند چند ماه پیش با من دیدار کنند. از آنجایی که من همیشه گفته بودم که جنگ افغانستان راه حل نظامی ندارد، در میان طالبان به شکلی از اعتبار برخوردارم. اما دولت افغانستان نمی‌خواست که من با آن‌ها دیدار کنم. حالا، پس از صحبت با رییس جمهور ترمپ و رییس جمهور غنی، با طالبان دیدار خواهم کرد و تلاش می‌کنم تا آن‌ها را به گفتگو با دولت افغانستان تشویق کنم."

 

آقای خان افزود: "انتخابات افغانستان باید همه‌شمول باشد تا طالبان نیز بتوانند در آن اشتراک کنند."

 

صدراعظم پاکستان تاکید کرد که او همیشه طرفدار پایان جنگ افغانستان از طریق گفتگو بوده و از رییس جمهور ترمپ برای آغاز گفتگوهای صلح با طالبان قدردانی کرد.

 

آقای خان گفت: "خدا را شکر برای رییس جمهور ترمپ، که در نبود او، جنگ (افغانستان) می‌توانست برای ۱۹ سال دیگر نیز ادامه یابد."

عمران خان در سال ۱۳۹۱، جنگ طالبان در افغانستان را از دیدگاه قانون اسلامی توجیه کرده بود و گفته بود "آنانی که در افغانستان علیه اشغالگران خارجی جنگ می کنند، جهاد می کنند

ما را در صفحات اجتماعی دنبال کنید