خدمات مخابراتی در بلخ؛ متوقف شده

31 سرطان 1398

مخابرات

طالبان خدمات شبانه و حکومت خدمات روزانه‌ی شبکه‌های مخابراتی را در بلخ متوقف ساختند و در این میان مردم با چالش‌های تازه‌ی دست و گریبان شده‌اند.

به دنبال دستور طالبان برای متوقف ساختن فعالیت‌های شبانۀ شبکه‌های مخابراتی در ولایت بلخ، اداره محلی بلخ نیز در واکنش به این دستور فعالیت شبکه‌های مخابراتی را از طرف روز متوقف ساخته است.

بر بنیاد گفته‌های مقام‌های محلی بلخ این کار تا هنگامی ادامه خواهد یافت که شبکه‌های مخابراتی فعالیت‌های شان را از طرف شب نیز از سر گیرند.

منیر فرهاد سخنگوی والی بلخ روز دوشنبه «۳۱ سرطان ۱۳۹۸» در این باره به رادیو آزادی گفت، هرچند مقام‌های محلی به روز یکشنبه به مسئولین شبکه‌ها اطمینان دادند که هیچ تهدیدی در برابر فعالیت‌های شان وجود ندارد و باید از طرف شب فعالیت داشته باشند، اما آنان این گفته‌ها را نادیده گرفته اند.

آقای فرهاد در ادامه افزود: "برعکس به این اعتنا نکردند و ملاحظه شد که شب گذشته تکراراً فعالیت خود را قطع کردند، به همین دلیل اداره محلی بلخ متوصل شدن به مسدود ساختن دفاتر ساحوی‌شان در ولایت بلخ، این مسدود بودن تا زمانی ادامه خواهد یافت که این‌ها تعهد کتبی به اداره محلی بسپارند که فعالیت خود را به شکل ۲۴ ساعته در بلخ و مخصوصاً در شهر مزار شریف می‌داشته باشند."

این در حالی است که دو شب پیش شرکت‌های خصوصی مخابراتی خدمات شبانۀشان را در شهر مزار شریف در یک اقدام بی‌پیشینه قطع کردند.

ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی طالبان در صحبت با رادیو آزادی می‌گوید، به دلیل موجودیت برخی تهدید ها بالای افراد این گروه، دستور قطع فعالیت‌های شبانۀ شبکه‌های مخابراتی از سوی آنان صادر شده‌است.

اما منیر فرهاد سخنگوی والی بلخ می‌گوید، شبکه‌های مخابراتی بر اساس دریافت یک تماس ناشناس فعالیت‌های شبانه خود را قطع کرده‌اند.

ما را در صفحات اجتماعی دنبال کنید