کرزی: امریکا و پاکستان نقش مهم در روند صلح دارند

27 سرطان 1398

Hamid Karzai - حامد کرزی

حامد کرزی، رییس حمهور پیشین افغانستان می گوید که امریکا و پاکستان نقش مهمی در روند صلح کشور دارند، زیرا این دو کشور جنگ را در افغانستان ایجاد کرده‌اند.

کرزی امروز پنج‌شنبه(۲۷ سرطان) در یک نشست درباره صلح و امنیت در کابل گفت، برای مردم افغانستان صلح به معنی ختم جنگ و برگشت به یک زندگی صلح آمیز است و روزی که به صلح برسیم، دیگر نباید هیچ افراطیت و گروه های تروریستی چون داعش در افغانستان حضور داشته باشند و نه کسی این گروه ها را در خاک ما پرورش دهد.

او افزود: “انتظار ما از صلح این است که هیچ کشوری از خاک ما برای اهداف خود استفاده نکند، اگر امریکا همین تعریف را از صلح دارد، ما پشتیبان این پروسه هستیم”.

 کرزی تاکید کرد: “روز اول به آقای خلیلزاد گفتم طرفدار صلحی هستیم که مورد اعتماد کامل مردم افغانستان باشد و ما بین صلح و معامله های امریکا با یکی از کشورهای همسایه فرق می گذارم، ما صلح می خواهیم، معاملات بیرونی امریکا در خاک خود را نمی خواهیم.”

او رسیدن به صلح در افغانستان را اتحاد و اتفاق مردم افغانستان و صاحب بودن مردم در پروسه صلح دانست و خاطرنشان کرد: “ما می دانیم که امریکا و پاکستان در صلح افغانستان نقش مهمی دارند، جنگ را این ها ایجاد کرده اند، جنگ را باید ختم کنند، ما می دانیم چون جنگ در خاک ما است، ما نیز باید دست داشته باشیم.”

ما را در صفحات اجتماعی دنبال کنید