دانش: درصورت که اتهام های اذیت جنسی ارگ ثابت شود، متهمان مجازات می‌شوند

23 سرطان 1398

معاون دوم سرورش دانش

سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری می گوید که اتهام‌های مطرح‌شده از سوی برخی چهره‌ها و افراد علیه ارگ ریاست جمهوری مبنی بر آزار و اذیت جنسی زنان در این نهاد، شایعه و عقده‌گشایی است اما می افزاید که اگر این اتهام ها ثابت شود، باید بررسی جدی شود و افراد مجرم با سنگین ترین مجازات رو برو خواهند شد.

امروز یکشنبه در کابل برنامه‌ی" نشست هماهنگی نهادهای مبارزه با خشونت علیه زنان" به منظور رسیدگی به چالش ها و کاهش خشونت علیه زنان در کشور، از سوی دادستان کل برگزار شد.

سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری در این نشست از دادستانی کل خواست که اتهام های مبنی بر آزار و اذیت جنسی زنان در کاخ ریاست جمهوری را به گونه‌ی جدی بررسی کند.

آقای دانش گفت که در صورت ثابت شدن این اتهام ها افراد مجرم مجازات سنگین خواهند شد و حکومت از هیچ مجرمی پشتیبانی نخواهد کرد.

معاون دوم ریاست جمهوری هرچند می گوید که این اتهام‌ها هدف انتخاباتی دارد وبرخی ها به خاطر بدنامی حکومت ، عقده گشایی می کنند.

از سوی هم معاون دوم ریاست جمهوری می گوید که زنان نباید فریب نشست های تشریفاتی با طالبان را بخورند.

آقای دانش می گوید حکومت افغانستان در صورتی با طالبان صلح خواهد کرد که حقوق زنان، نظام جمهوری و دستاورهای دو دوهه‌ی پسین را بپذیرند.

همزمان محمد فرید حمیدی دادستان کل تاکید می کند که به هر پرونده‌ی خشونت علیه زنان به گونه‌ی جدی و بی طرفانه رسیدگی می کند.آقای حمیدی از کسانی که شکایت دارند می خواهد به این نهاد مراجعه کند.

همزمان دادستان کل بر ایجاد فضای مصوون کاری برای زنان تاکید دارد و می گوید که این نهاد برای رسیدگی هر پرونده خشونت علیه زنان به گونه‌ی مستقل و بی طرفانه رسیدگی می‌کند.

بر اساس امار رسمی خشونت علیه زنان هر سال رو به افزایش است.

ما را در صفحات اجتماعی دنبال کنید