در انفجار غزنى دست کم ٢٠٠ تن کشته و زخمى شدند

17 سرطان 1398

انفجار

شوراى امنيت مى ګويد، دشمنان صلح و ثبات افغانستان بار دیگر با انجام یک عمل شوم دشمنی شان را با کشور و مردم ما به نمایش گذاشتند.

 

 

 

در انفجار شهر غزنى ١٢ تن کشته و ١٨٠ تن ديګر جراحت برداشته است. .

تروریستان صبح امروز در منطقعه شاه میر مربوط مرکز ولایت غزنی در بین خانه های مسکونی و نزدیک یک مکتب موتر پر از مواد انفجاری را منفجر ساختند، که صدها خانواده ی بی گناه را در گلیم غم نشاندند.

 

 

ما در حالیکه این عمل نا جوانمردانه و غیر انسانی را به شدید ترین الفاظ محکوم میکنیم، به همه نهادهای مربوط هدایت داده شده که حادثه را بطور جدی تعقیب نمایند.

 

 

نیروهای امنیتی و دفاعی کشور زود پس از وقوع انفجار ساحه را محاصره کرده و زخمیان حادثه را به شفاخانه ها انتقال دادند.

 

 

اداره محلی ولایت غزنی تلاش دارد تا به معالجه زخمیان و کمک به آنعده افرادیکه در این حادثه متضرر شده اند رسیدگی و توجه جدی نماید.

 

 

دشمن در ماه های اخیر ضربات سنگین و جبران نا پذیری را از سوی نیروهای شجاع امنیتی متقبل شده و حالا میخواهد انتقام آنرا از افراد ملکی و اطفال معصوم و بی گناه بگیرد.

 

 

مردم و نیروهای مسلح ما راهی را که برای ثبات، پیشرفت و سربلندی این وطن در پیش گرفته اند، به علت این چنین حملات، رها نه می کنند؛ بلکه این حملات روی آنعده اشخاص و افرادی را سیاه میکند که هنوز هم ادعای داشتن نفوذ و جایگاه میان مردم و کشور را دارند.

 

 

 

دفتر شورای امنیت ملی در حالیکه تعهد برای گفتگوهای صلح به منظور ایجاد فضای زنده گی مرفه برای افغانها را به جا میداند، برای دفاع از جان و ناموس هموطنان خویش در میدان نبرد نیز مصمم و متعهد می باشد.

 

 

در اخیر از بارگاه ایزد منان به شهدای رویداد خونین غزنی جنت فردوس، برای مجروحان شفای عاجل و به خانواده های متضرر صبر جمیل استدعا می نماییم. ما برای حفظ کشور و عزت خویش از راه های دشوار گذشتیم؛ اما هیچگاه از هدف خود بر نگشتیم.

در انفجار شهر غزنى ١٢ تن کشته و ١٨٠ تن ديګر جراحت برداشته است. .

ما را در صفحات اجتماعی دنبال کنید