رئیس جمهور غنی: حکومت در بخش صنعتی سازی کندهار از هر اقدامی حمایت می کند

13 سرطان 1398

Ghani

محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان در دومین روز سفرش به ولایت کندهار قبل از ظهر امروز با تاجران و صنعت کاران این ولایت دیدار کرد و خواست ها و مشکلات آنانرا استماع نمود.

در این دیدار که حیات الله حیات والی کندهار نیز حضور داشت، ابتدا حاجی نصرالله زهیر، نعمت الله نعمت و حاجی محمد سعید به نمایندگی از دیگران صحبت نمودند و از رئیس جمهور کشور بخاطر توجه و حمایت اش از صنعت و تولیدات داخلی، تشکر نمودند.

آنان ضمن این که آغاز انقلاب صنعتی در کندهار را به رئیس جمهور کشور مژده دادند، مشکلات و پیشنهادات شان در بخش های تنظیم مالیات و بیلانس، سهولت در اعطای ویزه برای افراد خارجی متخصص ماشین آلات کارخانه ها، توجه به زیربناها در پارک صنعتی و زراعت، صنعت و معادن، جلوگیری از غصب زمین های پارک صنعتی، ایجاد رشته های انجنیری تخنیک و انجنیری صنعتی در نهادهای تحصیلی، در نظر گرفتن پرواز از طریق دهلیز هوایی از کندهار به دهلی و نامگذاری پارک صنعتی کندهار به نام عبدالمجید زابلی، با رئیس جمهور کشور شریک ساختند.

رئیس جمهور غنی پس از استماع صحبت های آنان، از پیشنهادات و توجه تاجران و صنعت کاران به صنعت و تولیدات داخلی تشکر کرد و گفت که پنج سال قبل در کندهار از صنعت خبری نبود و اما امروز شما مژده ساخت یک فابریکه بزرگ ادویه سازی و فعالیت فابریکه تولید جوس از میوه جات کندهار را دادید که این جای بسا خرسندی است.

وی افزود که صنعتی سازی کندهار آغاز گردیده و در این بخش من و حکومت افغانستان از هر اقدامی حمایت می نمائیم.

رئیس جمهور کشور از تمام ادارات دولتی خواست تا در امور تدارکاتی شان به تولیدات داخلی ارجحیت بدهند و به تمام قول اردوی های کشور هدایت داد تا از جوس های تولید شده از میوه جات کندهار استفاده نمایند.

همچنان رئیس جمهور کشور به حیات الله حیات والی کندهار دستور داد تا بیست هزار جریب زمین را برای پارک های صنعتی کندهار در نظر بگیرد و همچنان افزود که پارک صنعتی کندهار به نام عبدالمجید زابلی نامگذاری می شود.

رئیس جمهور غنی خواست تاجران و صنعت کاران را مبنی بر اینکه پرواز از طریق دهلیز هوایی از کندهار به دهلی درنظر گرفته شود، گفت که پرواز از کندهار به دهلی آغاز می شود، اما شما نقشۀ مشخص داشته باشید که طیاره از کندهار مملو برود و مملو برگردد.

رئیس جمهور غنی همچنان از صنعت کاران و تاجران خواست تا بخاطر رونق بخشیدن به صادرات و انتقال محصولات زراعتی در سراسر کشور، بالای سکتور ترانسپورت سرمایه گذاری نمایند

ما را در صفحات اجتماعی دنبال کنید