برخی اعضای شورای صلح در 'مذاکرات بین‌الافغانی' شرکت می‌کنند

12 سرطان 1398

Peace talks

شورای عالی صلح افغانستان می‌گوید که برخی از اعضای این شورا که برای اشتراک در نشست دوحه دعوت شده اند؛ به عنوان فرد، نه به نمایندگی از شورای عالی صلح، در این نشست حضور خواهند داشت.

مذاکرات بین‌الافغانی قرار است به میزبانی آلمان و قطر تا چهار روز دیگر به تاریخ هفتم و هشتم ماه جولای در دوحه برگزار شود.

عطاالرحمان سلیم، معاون شورای عالی صلح افغانستان روز چهارشنبه ۳ جون (۱۲ سرطان) به صدای امریکا گفت که برای اشتراک در مذاکرات بین‌الافغانی قطر ۶۴ تن به شمول چهره‌های پیشین جهادی، شخصیت‌های سیاسی، اعضای شورای عالی صلح، نمایندگان احزاب، جامعه مدنی، فعالان حقوق زن و جوانان دعوت شده اند.

شورای عالی صلح می‌گوید که برای اشتراک در این نشست، چهره‌های مطرح که در حکومت نیز شامل اند دعوت شده اند و این دعوت‌ها به آدرس شخصی شان فرستاده شده است.

عطا الرحمان سلیم همچنان افزود: "شورای عالی صلح از هر جریان و نشستی ‎که ممد واقع شود و ما را برای رسیدن به مذاکرات مستقیم بین الافغانی کمک کند، استقبال می‌کند."

در این نشست حامد کرزی، رییس جمهور پیشین افغانستان نیز دعوت شده؛ اما دفتر رسانه‌های آقای کرزی می‌گوید که او در این نشست شرکت نخواهد کرد.

محمد عمر زاخیلوال، سفیر پیشین افغانستان در پاکستان و یکی از چهره‌های سیاسی که دو بار با نمایندگان طالبان در نشست‌های مسکو دیدار کرده می‌گوید که او در این نشست شرکت خواهد کرد.

حکومت افغانستان روز گذشته اعلام کرد که در این نشست "نقشی ندارد" و در آن "اشتراک نمی‌کند".

ما را در صفحات اجتماعی دنبال کنید