رئیس‌جمهور غنی شبکۀ تولید برق آفتابی کندهار را افتتاح نمود

12 سرطان 1398

سولار

محمداشرف غنی رئیس‌جمهوری اسلامی افغانستان، صبح امروز در رأس یک هیات عالی‌رتبۀ دولتی به ولایت کندهار رسید و میدان هوایی این ولایت را در حضورداشت مقامات و بزرگان ولایت کندهار، به نام میدان هوایی بین‌المللی احمدشاه بابا مسمی نمود.

رئیس‌جمهور هنگام مسمی‌نمودن این میدان هوایی به‌نام احمدشاه بابا، گفت: جای افتخار است که این میدان به اسم یکی از شخصیت‌های ملی و بین‌المللی افغانستان نام‌گذاری شد و حالا بالای میدان هوایی بین‌المللی احمدشاه بابا سه‌چند سرمایه‌گذاری خواهد شد و من می‌خواهم که این میدان هوایی، یک نقطۀ وصل در منطقه باشد تا تولیدات کندهار به خلیج، اورپا و دیگر کشورها از همین جان صادر گردد.

سپس رئیس‌جمهور کشور جادۀ میدان هوایی الی دوراهی شهر کندهار را افتتاح و آن را به نام قهرمان استقلال شهید ستر جنرال عبدالرازق، مسما کرد. رئیس‌جهمور کشور هنگام افتتاح این جاده گفت: جای افتخار است که این جاده به شکل معیاری ساخته شده و به نام یکی از قهرمان‌های افغانستان مسمی گردید. رئیس‌جمهور غنی به وزارت شهرسازی و اراضی، ارگان‌های محلی و شاروالی کندهار هدایت داد تا در دو طرف جاده متذکره، ترتیبات احیای یک زون انکشافی را روی‌دست گیرند.

جادۀ قهرمان استقلال شهید سترجنرال عبدالرازق با طول ۱۶.۴ کیلومتر و عرض ۶۹.۲ متر، ۲.۸ میلیارد افغانی از بودجه انکشافی دولت پرداخته شده است.

همچنان رئیس‌جمهور غنی شبکۀ تولیدی برق آفتابی ولایت کندهار را در حضورداشت بزرگان و مقامات این ولایت افتتاح نمود. رئیس‌جمهور کشور افتتاح این شبکه را به مردم کندهار تبریک گفت و همچنان از تلاش‌ها و مشارکت سکتور خصوصی ابراز امتنان نمود.

رئیس‌جمهور کشور گفت: جای خوشی است که باب جدید استفاده از تکنالوژی و تولید برق از انرژی آفتاب در افغانستان باز شد. وی افزود که ظرفیت تولیدی این شبکه ۳۰ میگاوات است، اما تصویری که من برای کندهار دارم، صدها میگاوات برق نیاز این ولایت خواهد بود.

رئیس‌جمهور گفت که افتتاح این شبکۀ برق بالای افزایش و نگهداری پیداوار ولایت کندهار به خصوص انار و انگور، تاثیر فراوان خواهد داشت.

شبکۀ تولید برق آفتابی ولایت کندهار در دو بخش اعمار گردیده است و ظرفیت تولید ۳۰ میگاوات برق را دارا می‌باشد که باهزینۀ ۳۹ میلیون دالر از بودجۀ سکتور خصوصی و سب‌سایدی وزارت مالیه کشور، تکمیل گردیده است.

ما را در صفحات اجتماعی دنبال کنید