وزیر خارجه امریکا از انتخابات ریاست جمهوری و پروسۀ صلح افغانستان اعلام حمایت نمود

5 سرطان 1398

پومپيو

محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان ظهر امروز مایک پمپئو وزیر امور خارجه ایالات متحده امریکا را به حضور پذیرفت و در رابطه به افزایش تحرکات و ظرفیت نیروهای امنیتی و دفاعی، هماهنگی و همسویی روابط دوجانبه، پروسۀ صلح و انتخابات ریاست جمهوری آینده افغانستان، بحث همه جانبه نمودند.

در این دیدار که در قصر دلگشای ارگ انجام شد، مایک پمپئو وزیر خارجه ایالات متحدۀ امریکا از افزایش تحرک و ظرفیت در نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان قدردانی نمود و افزود که نیروهای امنیتی و دفاعی افغان در ماه های اخیر توانایی های بهتری از خود نشان داده اند.

همچنان رئیس جمهور غنی و وزیر خارجه ایالات متحدۀ امریکا از افزایش سطح هماهنگی و همسویی میان حکومت افغانستان و ایالات متحده امریکا، اظهار خرسندی نمودند.

رئیس جمهور محمد اشرف غنی ضمن خوش آمدید به وزیر خارجه ایالات متحده امریکا گفت که حکومت افغانستان و همکاران بین المللی نیت، ارادۀ و آمادگی های شان را بخاطر حل بحران سیاسی چهل ساله افغانستان نشان داده اند و اکنون زمان آن رسیده است تا طالبان و حامیان آنان نیز چنین آمادگی های شان را اذعان نمایند.

رئیس جمهور کشور از تلاش های حکومت ایالات متحدۀ امریکا بخاطر پروسه صلح افغانستان ابراز امتنان نمود و افزود که بهتر است تا کشورهای دوست و شرکای بین المللی از تلاش های پراگنده و انفرادی خود داری نمایند. رئیس جمهور غنی افزود که انجام تلاش ها و پیام ها به صورت منسجم و متحدانه در رابطه به صلح افغانستان، نتیجه بخش خواهد بود.

داکتر عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه حکومت وحدت ملی که در این دیدار نیز حضور داشت، گفت که اکثریت قاطع افغان ها خواهان صلح پایدار در کشور می باشند، اما نباید این صلح به قیمت از دست دادن ارزش ها و دست آوردهای که در اثر قربانی های مردم افغانستان به دست آمده است، تمام شود.

مایک پمپئو اظهار داشت که حکومت ایالات متحده امریکا از پروسۀ صلح و انتخابات ریاست جمهوری افغانستان که در ماه میزان سال جاری برگزار می گردد، حمایت می کند و در این راستا آماده هرگونه همکاری می باشد.

در مقابل رئیس جمهور کشور تاکید کرد که بخاطر تضمین یک انتخابات شفاف، همه شمول و عادلانه، نهادها و کشورهای دوست نه تنها ناظرین شان را افزایش دهند، بلکه با شرکای انتخابات هماهنگی سازنده داشته باشند.

ما را در صفحات اجتماعی دنبال کنید