قطعه ويژه براى جلوګيرى از تعميرات غير قانونى در کابل ايجاد مى شود

2 سرطان 1398

امنيتي ځواکونه

 

سرپرست وزارت امور داخله می‌گوید که این قطعه به دستور شهرداری کابل در برابر تمامی زورمندان و کسانی که به ساخت‌وساز غیرقانونی و غصب زمین دست می‌زنند، به گونه‌ی جدی عمل خواهد کرد.

برای پیش‌گیری از ساخت‌وسازهای غیرقانونی و مبارزه با تخلف‌های شهری، قطعه‌ی ویژه‌ی نظامی ایجاد می‌شود. بر اساس تفاهم‌نامه‌ی جدید وزارت امور داخله و شهرداری کابل این قطعه‌‌ی۴۰۹ نفری در چوکات فرماندهی پولیس کابل فعالیت خواهد کرد.

مسعود اندرابی سرپرست وزارت امور داخله می‌گوید که این قطعه گرچند در چوکات فرماندهی پولیس کابل فعال خواهد شد اما به‌ دستور شهرداری کابل عمل خواهد کرد.

به گفته‌ی سرپرست وزارت امور داخله با تشکیل این قطعه‌، بخش‌های دیگر پولیس صلاحیت مداخله در کار شهرداری را نخواهند داشت.

احمدذکی سرفراز شهردار کابل این اقدام را برای پیش‌گیری از غصب زمین و ساخت‌وسازهای خودسر موثر می داند و تاکید دارد که پیش از این به دلیل ناهماهنگی ها، جلو ساخت وسازی های غیرقانونی و غصب جایدادها گرفته نشده است.

باشندگان کابل با استقبال از این اقدام وزارت امور داخله و شهرداری کابل، انتظار دارند که این وعده، روی سنگ یخی نوشته نشده باشد.

در دو دهه‌ی اخیر، ایجاد شهرک ها و ساخت بلند منزل‌ها در شهر کابل رشدچشم گیری داشته است.

امابه گفته‌ی مقام ها، زورمندان و نمایندگان مجلس در غصب زمین‌ و ساخت سازهای خود‌سر در پایتخت دست دارند.

هفته‌ی گذشته والی کابل اعلام کرده بود که هنوز هم هشتاد و پنج هزار جریب زمین در بخش‌هایی از پایتخت در تصرف زورمندان و غاصبان قرار دارد.

 

ما را در صفحات اجتماعی دنبال کنید