کمیسیون انتخابات: ۵۲ مرکز ثبت نام تقویتی بسته مانده‌اند

21 جوزا 1398

انتخابات

کمیسیون مستقل انتخابات از ۴۵۸ مرکز ثبت نام تقویتی تنها ۴۰۶ مرکز را به روی ثبت نام کنندگان در سراسر افغانستان باز کرده‌است.

ذبیح الله سادات سرپرست دفتر سخنگوی این کمیسیون یکی از عوامل بسته ماندن این مراکز را عدم همکاری وزارت معارف در عملی شدن این روند می‌خواند: "۱۵ مرکز برای این‌که مواد به آن نرسیده، ۳ مرکز به علت این‌که وزارت معارف همکاری نکرده و باقی مراکز به علت تهدیدهای امنیتی باز نشده‌اند تا ثبت نام صورت گیرد. نهادهای امنیتی تلاش می‌ورزند که مراکز بسته شده را نیز بازگشایی کنند تا هموطنان ما ثبت نام کنند."

پیشتر کمیسیون مستقل انتخابات گفته بود که تلاش می‌ورزند تمامی مرکز‌های ثبت نام را بروی ثبت نام کنندگان باز نگهدارند و اما یک روز پیش از این گفت که ۶۵ مرکز ثبت نام در ۳۳ ولایت کشور بسته مانده‌اند.

اکنون این کمیسیون می‌گوید به علت تهدید‌های امنیتی و نرسیدن مواد حساس و غیر حساس در شماری از مرکزها نتوانستند تمامی این مرکز‌ها را باز نگهدارند.

کمیسیون مستقل انتخابات می‌گوید تاکنون به ۴۰۶ مرکز مواد حساس فرستاده‌اند و این مرکز‌ها اکنون به روی ثبت نام کنندگان باز اند.

یکی از نگرانی‌هایی‌که این کمیسیون به آن می‌پردازد کمرنگ بودن حضور ثبت نام کنندگان است.

این کمیسیون می‌گوید از آغاز این روند تا کنون ۲۲۶۳ تن ثبت نام کرده‌اند که از این میان ۶۲۶ تن آنان زنان و ۱۴ تن آنان کوچی‌ها اند.

کمیسیون مستقل انتخابات در انتخابات ریاست جمهوری همان فهرست رأی دهندگان انتخابات ولسی جرگه را اعتبار داده‌است.

به گفته این کمیسیون در انتخابات ولسی جرگه ۹ میلیون تن ثبت نام کرده بودند.

ما را در صفحات اجتماعی دنبال کنید