يک کارمند راديوى محلى در زابل کشته شد

21 جوزا 1398

حکومت باید عاملان قتل کارمند بخش تخنیک رادیو تلویزیون ملی در زابل را دستگیر و به پنجه‌ی قانون بسپارد
سخی بلوچ، کارمند بخش تخنیک رادیو تلویزیون ملی در ولایت زابل، شام یکشنبه (19 جوزا) ناپدید شده و بیست‌وچهار ساعت بعد جسدش توسط مردم محل در منطقه‌ی خالا در سه کیلومتری جنوب شهر قلات مرکز این ولایت پیدا شد. آقای بلوچ از دو سال به این سو به عنوان کارمند تخنیک رادیو تلویزیون ملی زابل کار می‌کرد.
سمیع‌الله سادات مدیر تخنیک تلویزیون ملی در زابل در صحبت با دیدبان رسانه‌های نی، ضمن تایید این خبر می‌گوید، آقای بلوچ ساعت 9 شب یکشنبه 19 جوزا به هنگامی که از دفتر راهی خانه‌اش شده بود، ناپدید شد. و پس از یک روز جسدش را مردم پیدا کرد.
نی، حمایت‌کننده‌ی رسانه‌های آزاد افغانستان، از حکومت می‌خواهد که حفاظت از جان خبرنگاران و کارمندان رسانه‌ها را در اولویت کاری خود قرار دهد. عبدالمجیب خلوتگر رئیس دفتر نی می‌گوید،« حکومت مکلف است عاملان قتل کارمند تخنیک رادیو تلویزیون ملی در زابل را دستگیر کرده و  پنجه‌ی قانون بسپارد. همچنان حکومت باید نتیجه‌ی تحقیقاتش پیرامون دلایل قتل آقای بلوچ را با رسانه‌ها شریک سازد.»
در سال روان میلادی، این پنجمین مورد قتل خبرنگاران و کارمندان رسانه‌یی در افغانستان است. از سال 1381 تا به حال، بیشتر از 105 خبرنگار و کارمندان رسانه‌یی در افغانستان کشته شده‌اند که پروندۀ اکثریت این قتل ها به دلایل مختلف از سوی حکومت افغانستان بررسی نشده است. و این نشان می‌دهد که متأسفانه خبرنگاران و کارمندان رسانه‌یی در افغانستان مصونیت ندارند.

ما را در صفحات اجتماعی دنبال کنید