ادعاهایی که متکی بر اسناد و شواهد باشند، به گونۀ جدی بررسی می‌شوند

20 جوزا 1398

جمشيد رسولى لوى څارنوالى

جمشيد رسولى سخنګوى لوى څارنوال مى ګويد، رهبری لوی څارنوالی دولت جمهوری اسلامی افغانستان بر رسیدگی به تمام قضایا و مواردی که متکی بر اسناد و شواهد بوده و سبب تحت پیگیرد قرارگرفتن متهمان، متخلفان، تأمین عدالت و آرامش در جامعه شود، متعهد است.

طوری‌که شهروندان عزیز در جریان قرار دارند، در این اواخر اتهام‌هایی از سوی برخی از افراد به آدرس اشخاص و بعضی نهادها از طریق رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی وارد شده است.

وارد کردن چنین اتهامات بدون ارائۀ اسناد و شایعه پراگنی‌ها، نه تنها گرِهی از کار نمی‌گشاید؛ بلکه سبب مغشوش شدن اذهان عامه نیز می‌شود.

لوی څارنوالی دولت جمهوری اسلامی افغانستان از تمام کسانی که چنین ادعاها را مطرح می‌کنند، می‌خواهد که اسناد و مدارک اثبات ادعای شان را در حضور رسانه‌ها و نهادهای مدنی و وکلای مدافع، در اختیار لوی څارنوالی قرار دهند. این اداره بر بنیاد مادۀ ۱۳۴ قانون اساسی که همانا تحقيق جرايم و اقامۀ دعوا عليه متهم در محکمه می‌باشد، ادعاهای مطرح  شده را قاطعانه بررسی خواهد کرد.

نشر و پخش شایعه‌های بی‌بنیاد و بدون اسناد و مدارک که باعث نقض حقوق افراد و نهادها شده و نظم اجتماع را برهم بزند، بر بنیاد احکام قوانین نافذ افغانستان جرم شمرده می‌شود.

لوی څارنوالی تعهد می‌سپارد که با کمال امانت‌داری و بی‌طرفی که اصل اساسی اجراآت لوی څارنوالی می‌باشند، اسناد و مدارکی که به این اداره می‌رسد را به گونۀ جدی بررسی کرده و نتایج آن را با شهروندان کشور شریک ‌سازد.

لوی‌څارنوالی دولت جمهوری اسلامی افغانستان با اجراآت جدی و مستقلانۀ خویش در چند سال اخیر ثابت کرده است که حامی و مدافع حقوق و آزادی‌های شهروندان بوده و به تمام قضایا در روشنایی احکام قانون به گونۀ یک‌سان، عادلانه و دقیق رسیدگی می‌کند.

ما را در صفحات اجتماعی دنبال کنید