چين براى انار افغانستان در پيدا کردن بازار همکارى مى کند

13 جوزا 1398

چين سفير

افغانستان و چین برای تبادلۀ اطلاعات گمرکی و صادرات انار افغانستان به بازار های آنکشور بدون اخذ تعرفه اعلام آمادگی نمودند

پروفیسور محمد همایون قیومی، سرپرست وزارت مالیه و مشاور ارشد مقام عالی ریاست جمهوری در امور زیربناء امروز مؤرخ ۱۲جوزا ۱۳۹۸ با محترم لیوجین سونگ، سفیر جمهوری مردم چین مقیم کابل در دفتر کارش ملاقات نمود.

در این ملاقات جانبین در رابطه به آمادگی های دو کشور برای تبادلۀ اطلاعات گمرکی و سفر هیئت وزارت مالیه به کشور چین بخاطر تحقق این موضوع، موافقۀ کشور چین در قسمت صادرات انار افغانستان به بازار های آنکشور بدون اخذ تعرفه گمرکی، مجهز سازی ریاست عمومی گمرکات با تکنالوژی های مدرن، صادرات سنگ مرمر، همکاری های کشور چین در بخش انرژی آفتابی و دیگر مسایل مرتبط بحث و تبادل نظر همه جانبه نمودند.

همچنان در این ملاقات سفیر چین از همکاری دولت متبوع اش در بخش تبادله اطلاعات گمرکی و صادرات انار افغانستان به این کشور بدون اخذ تعرفه، همچنان صادرات سنگ مرمر به این کشور خبر داده و در این زمینه خواهان جلسات تخنیکی با حضور ادارات ذیربط شدند.

سرپرست وزارت مالیه ضمن تشکر و قدردانی از کمک های سخاوتمندانۀ کشور چین به افغانستان، خواهان حمایت آنکشور بر تطبیق مواردی فوق گردیده و بر تدویر جلسات تخنیکی تأکید نمودند

ما را در صفحات اجتماعی دنبال کنید