مامورین اطلاع رسانی مکلف اند اطلاعات را به گونه دقیق و به موقع با رسانه ها ومردم شریک سازند

7 جوزا 1398

جی میک


کابل، افغانستان: کمیسیون دسترسی به اطلاعات ومرکز اطلاعات ورسانه های حکومت، ورکشاپ آموزشی را برای سخنگویان ومامورین اطلاع رسانی وزارتخانه ها وادارت دولتی، برگزار کردند.
این ورکشاپ که روز سه شنبه در مرکز اطلاعات ورسانه های حکومت برای یک روز برگزار شد، در آن قانون دسترسی به اطلاعات به مامورین اطلاع رسانی تشریح گردید.
فیروز بشری، سرپرست مرکز اطلاعات ورسانه های حکومت در آغاز این ورکشاپ گفت که مامورین اطلاع رسانی وزارت خانه ها وادارات دولتی مکلف اند براساس قانون دسترسی به اطلاعات، اطلاعات را به گونه دقیق با رسانه ها ومردم شریک سازند.
وی ابراز امید واری کرد که اشتراک کننده گان ورکشاپ، آگاهی لازم از قانون دسترسی به اطلاعات را دریافت کنند واز چگونگی کار کمیسیون دسترسی به اطلاعات نیز معلومات حاصل نمایند.
آقای بشری با اشاره به آنکه هدف اساسی حکومت ایجاد سهولت در زمینه دسترسی خبرنگاران به اطلاعات است گفت که مرکز اطلاعات و رسانه های حکومت روی سه محور اساسی از جمله ارتقای ظرفیت، ایجاد وتقویت هماهنگی بین سخنگویان حکومت و برگزاری کنفرانس های مطبوعاتی ومصاحبه های اختصاصی، به گونه دوامدار کار می کند.
او گفت که حکومت متعهد به شریک ساختن اطلاعات دقیق وبه موقع به ملت است ودسترسی داشتن به اطلاعات را حق مردم می پندارد.
برگزاری ۳۴۳ کنفرانس مطبوعاتی وتهیه بیش از۳۲۰ اعلامیه مطبوعاتی از این کنفرانس ها، از فعالیت های عمده مرکز اطلاعات ورسانه های حکومت در امر شریک ساختن اطلاعات  در سال گذشته است.
بازدید از رسانه ها به هدف تقویت هماهنگی ودریافت مشکلات رسانه ها در زمینه دستیابی به اطلاعات از دیگر فعالیت های این مرکز می باشد که همچنان ادامه دارد.
بشری گفت که هماهنگی بین سخنگویان حکومت بهبود یافته وسخنگویان به گونه منظم اطلاعات دقیق را در اسرع وقت در دسترس مردم وخبرنگاران قرار می دهند.
در همین حال عین الدین بهادری، رییس کمیسون دسترسی به اطلاعات گفت که مرکز اطلاعات ورسانه های حکومت سفر تاریخی وماندگار را طی چند سال اخیر در بخش اطلاع رسانی وهماهنگی اطلاعات پیموده است.
وی از رهبری این مرکز در راستای انجام تعهدات جدی در زمینه اطلاع رسانی وتحکیم رابطه بین رسانه ها وسخنگویان قدردانی نمود.
بهادری با تأکید بر آنکه قانون دسترسی به اطلاعات افغانستان یکی ازبهترین قوانین در سطح منطقه است، نقش سخنگویان ومامورین اطلاع رسانی وزارتخانه ها وادارات را در امر رساندن اطلاعات به رسانه ها ومردم، به مراتب بیشتر از دیگران دانست.

ما را در صفحات اجتماعی دنبال کنید