ناتو: القاعده هنوز هم در افغانستان فعاليت دارد

1 جوزا 1398

جنرال ميلر

جنرال اسکات میلر، فرمانده ماموریت پشتیبانی قاطع در افغانستان می‌گوید که القاعده تقریبن در بیشتر بخش‌های افغانستان حضور دارد. به گفته‌ی میلر، با وجود افزایش فشارها در برابر جنگجویان داعش در افغانستان، هنوز هم شماری از شهروندان خارجی برای این گروه در افغانستان می‌جنگند.

فرمانده ماموریت پشتیبانی قاطع می‌گوید که القاعده هنوز در این کشور حضور دارد و افراد وابسته به این شبکه در بخش‌های مختلف افغانستان فعالیت دارند.

جنرال اسکات میلر گفت: «ما گواه فعالیت افراد وابسته به القاعده در افغانستان استیم. جنگجویان این شبکه در بخش‌هایی از افغانستان حضور دارند و حتا می‌توان گفت که القاعده در سراسر افغانستان حضور دارد.»

در کنار القاعده، از نظر این جنرال چهار ستاره‌ی امریکایی، داعش نیز گروه خطرناک دیگر برای افغانستان، منطقه و جهان است.

می‌گوید هرچند فشارها در برابر جنگ‌جویان شاخه‌ی خراسان این گروه در افغانستان شدت یافته اما هنوز شماری از شهروندان خارجی در میان جنگجویان داعش در افغانستان حضور دارند.

این فرمانده نیروهای خارجی در افغانستان گفت: «داعش یک گروه هراس‌افگنی خطرناک برای افغانستان، منطقه و جهان است. ما چگونگی فعالیت این گروه در افغانستان را با جدیت زیر نظر داریم. فشارها بر این گروه افزایش یافته است. ما هم‌چنان گواه فعالیت داعش در بخش‌هایی از افغانستان به‌شمول کابل بوده‌ایم.»

هم‌زمان، اسکات میلر از آمادگی ماموریت پشتیبانی قاطع برای همکاری در بخش تامین امنیت انتخابات سخن می‌زند.

آقای میلر گفت: «دیروز ما با مسوولان کمیسیون مستقل انتخابات و نهادهای امنیتی درباره‌ی چگونگی آمادگی‌ها برای برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری گفت‌وگو کردیم. ما با نهادهای امنیتی افغانستان از نزدیک روی تامین امنیت انتخابات کار می‌کنیم و آماده‌ی همکاری در این راستا هستیم.»

ما را در صفحات اجتماعی دنبال کنید