ايران : امریکا بازی بسیار خطرناک را انجام می‌دهد

1 جوزا 1398

ايران



محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران، واشنگتن را به انجام یک بازی بسیار خطرناک متهم کرده‌است.

در اوج تنش‌ها میان ایالات متحده و ایران که نگرانی سازمان ملل متحد را نیز برانگیخته است، جواد ظریف وزیر خارجه ایران در صحبت با شبکه سی ان ان گفت که استقرار تجهیزات نظامی در خلیج فارس، خطر آفرین است.

او بیشتر گفت:

"داشتن این همه تجهیزات نظامی در خلیج فارس می‌تواند منجر به وقوع حادثه شود، به ویژه با موجودیت افرادی که علاقمند حوادث اند، بنابرین احتیاط شدید لازم است و معتقدیم که ایالات متحده بازی بسیار خطرناک را انجام می‌دهد."

ایالات متحده چندی پیش اعلام کرد که کشتی طیاره بردار ابراهام لینکلن را برای آنچه که مقابله به تهدیدات از سوی ایران خواند، در خلیج فارس مستقر کرده و هم‌چنان طیاره‌های بمب افگن بی۵۲ را در پایگاه نظامی العدید قطر فرستاده است.

تنش‌ها میان ایران و امریکا زمانی شدت گرفت که ایالات متحده خروجش از توافق‌نامه هسته‌ای ۲۰۱۵ را سال گذشته اعلام کرده و وضع تحریم‌ها بالای تهران را از سر گرفت.

با اوج تنش‌ها اظهارات هشدار آمیز میان دو کشور نیز شدت گرفته است.

روز گذشته نیز مقام‌های دو کشور هشدار‌های تازه را علیه یکدیگر رد و بدل کردند.

دونالد ترمپ رئیس جمهور امریکا دیروز تهران را به رفتار خصمانه علیه واشنگتن متهم کرد و گفت که اگر ایران علیه منافع امریکا در شرق میانه دست به اقدامی بزند، با واکنش نیرومند روبرو خواهد شد.

ترمپ در تویترش نوشت که اگر ایران می‌خواهد جنگ کند این رسماً ختم ایران خواهد بود.

در پاسخ به این جواد ظریف، این سخنان ترمپ را رجزخوانی‌های ترمپ برای نسل کُشی خوانده و به رئیس جمهور امریکا هشدار داد که از تهدید ایران دست بردارد.

اظهارات تند مقام‌های دو کشور باعث شده تا سازمان ملل متحد نگرانی اشرا در این مورد ابراز کند.

ستیفن دوجاریک سخنگوی این سازمان روز دوشنبه از دو طرف خواست تا آرامش را حفظ کنند.

ما را در صفحات اجتماعی دنبال کنید